PARES I MARES
L’A.P.A
som els representants de les famílies de l’escola. L’A.P.A té com a principal
objectiu garantir un bon clima i una bona comunicació entre l’escola, la seva
direcció i les famílies i col·laborar amb l’escola per donar suport i millorar
en la mesura que puguem la qualitat de l’ensenyament dels nostres fills i
filles.
Sempre
hi ha coses a millorar, temes en els que cal entesa, qüestions que preocupen a
molts pares i mares i que cal tractar com a problemes col·lectius. Des de
L’A.P.A intentem resoldre aquestes qüestions, sempre des de l’entesa amb
l’escola, però sense desatendre els interessos dels nostres fills. Intentant
que els valors amb els quals volem educar als nostres fills – diàleg, compromís
i corresponsabilitat, respecte per la diferència,etc... també regeixin la
relació dels pares i mares amb l’escola.
Donant
suport al treball dels mestres i amb la presència activa al Consell Escolar es
garanteix el treball conjunt amb la voluntat de continuar pel camí iniciat fa
anys.
Està
a les nostres mans tenir l’escola que volem per als nostres fills i filles. IMPLIQUEM-NOS
totes aquelles inquietud, idees, propostes ...
ens les podeu fer arribar a través de la bústia de suggeriments del bloc. El qual és molt actiu i a on trobareu
informació de tot tipus.
Així,
participem en les festes del barri, juntament amb l’escola, organitzant jocs al
carrer, una gincana ... Formem part de “Temps de barri” participant en
activitats que es duen a terme en el
barri a través de l’Ajuntament i conjuntament amb altres ampes d’altres
centres educatius. El que permet el contacte amb altres pares i mares i nens.
Administrem
i gestionem els recursos que aporten els associats
subvencionant
actes i/o sortides puntuals que
organitza l’escola i l’adquisició dels llibres
de text i del material.
Igualment,
organitzem activitats lúdiques per a les famílies i sobretot donem importància
a les xerrades que preparem en el marc d’escola de pares. Esperant la vostra participació en totes elles.
Aquest
any reeditarem digitalment la revista de l’escola dels nostres fills i filles
anomenada “Ploma Jove”.
I
destacar, la nostra disposició per ajudar a l’escola en tot allò que ens
necessiti i per tant, demanar-vos la vostra implicació i dedicació.
Per
últim dir que l’A.P.A disposa d’uns estatuts propis, està reconeguda legalment
en el Registre d’associacions i les seves funcions estan regulades per un
decret de la Generalitat
de Catalunya.
COM S’ORGANITZA L’ASSOCIACIÓ
L’Assemblea General
és el principal òrgan de govern de l’A.P.A i està formada, amb igualtat de
drets, per tots els socis i sòcies que hi assisteixin. Se celebra cada any
durant el 1r trimestre i, entre d’altres funcions, ha d’aprovar la memòria
d’activitats de la junta directiva, l’estat de comptes i el pressupost de
l’exercici següent.
Però
igualment l’Assamblea tracta qualsevol aspecte sobre el funcionament de
l’associació, dels seus serveis o de l’educació dels nostres fills i filles a
l’escola.
A
banda de la junta, l’A.P.A també compta amb diverses Comissions de treball. Les comissions són indispensables per al bon
funcionament de l’associació perquè permeten organitzar millor la feina del dia
a dia. La feina de cada comissió és autònoma i es treballa en petits grups de
treball.
Us
fem un petit detall de les diferents comissions que actualment conformen
l’A.P.A.
· Comissió Econòmica i
Administrativa
· Comissió de l’Escola de
Mares i Pares
· Comissió d’Activitats
Lúdiques
· Comissió de Comunicació
· Comissió de Ploma Jove
· Comissió per la cooperació
amb Gàmbia
LA JUNTA DE L’APA
·
El/la President /a
·
El/la Vicepresident /a
·
El/la Tresorer /a
·
El/la Secretària
·
Un/a representant o vocal de
cadascuna de les comissions en què s’organitza l’APA.
Les reunions de la junta són
periòdiques i mensuals i de vegades inclús més sovint. L’ assistència és voluntària però s’entén que tots els
membres de la junta tenen el deure a assistir.
·
Governar, gestionar i
representar els interessos de l’associació.
·
Analitzar periòdicament i
conjuntament amb els membres del Consell Escolar la situació general del centre
i fer propostes per al seu millor funcionament.
·
Convocar les assembles
generals.
·
Redactar els programes
anuals d’activitats (memòries).
·
Elaborar els pressupostos
anuals i els balanços i estats de comptes actuals. Els quals s’inverteixen en aspectes escolars i d’àmbit familiar.
·
Executar els acords de
l’Assemblea general i assumir qualsevol altre competència que li atorgui.
·
Complir i fer complir els
estatuts.
A
més del caràcter gestor i administrador de la Junta , aquesta també sol ser un fòrum de debat
sobre la mateixa associació i sobre l’educació dels nostres fills i filles.
Si
voleu conèixer amb més detall les característiques de la Junta i dels càrrecs de
l’associació podeu consultar els nostres estatuts.
COMISSIONS
Per
fer la feina més àgil i més profitosa els membres de la junta ens hem repartit
en diferents comissions de treball. Que són les següents:
Comissió Econòmica i
Administrativa
Responsables:
Manel Álvarez i Oriol González.
Des
d’aquesta comissió es gestiona els ingressos i les despeses de l’A.P.A. El
tresorer elabora un pressupost i fa un balanç econòmic del curs anterior.
Comissió de l’Escola de
Mares i Pares
Responsables:
Cati Pérez, Anna Saez i Xavi Campo.
Des
d’aquesta comissió es pretén orientar i ajudar als pares i mares en la seva
responsabilitat d’educar i de reforçar els vincles entre família i escola. Les
activitats d’aquesta comissió estan pensades per donar resposta als temes que
ens preocupen i/o interessen a tots nosaltres com a pares i mares, i convertir
aquest espai en una trobada per conèixer de la mà d’un professional aspectes
relacionats amb l’educació dels nostres fill i filles, però també un moment per trobar-nos per compartir i per a
reflexionar.
Volem
fomentar el debat i la reflexió entre les famílies sobre qüestions en la
relació pares/fills, així com sobre temes que incideixen en la vida escola.
Comissió d’Activitats
Lúdiques
Responsables:
Esther Marín, Juani Poyo, Mercè Oriol i
Fina Jorba.
Des
d’aquesta comissió es buscaran, planificaran i organitzaran activitats lúdiques
per a les famílies de l’escola. Tant podem ser matinals com nocturnes.
Comissió de Comunicació
Responsables:
Carlos Moro i Andreu Martínez.
Des
d’aquesta comissió s’han encarregat de fer el bloc de l’APA i actualment,
s’encarreguen del manteniment i l’actualització d’aquest, redactant continguts
pel bloc, sent un nou altaveu de les notícies, activitats que generen el barri,
l’escola i la comunitat educativa en general.
Comissió de Ploma Jove
Responsables:
Xavi Campo, Carlos Moro, Mercè Oriol , Cati Pérez i Mercè Ponsa.
Des
d’aquesta comissió es prepara l’estructura digital i la reedició de la revista
de l’escola (anomenada Ploma Jove), i s’encarregarà d’omplir les diferents
pàgines amb tots aquells escrits, dibuixos ... que els alumnes vagin fent. I
s’aniran penjant els exemplars antics.
Comissió per la cooperació
amb Gàmbia
Responsables:
tots els membres de la Junta.
Des
d’aquesta comissió donarem suport a aquesta nova proposta de l’escola,
ajudant-los a organitzar diferents activitats obertes a les famílies de
l’escola i al barri de Congrés-Indians i Navas.
Qualsevol
idea, proposta, ajuda que ens vulgueu oferir NOMÉS cal que ens ho feu saber enviant un mail a la bústia del bloc.
CONSELL ESCOLAR
El
Consell Escolar de Centre és l’òrgan màxim de govern de l’escola on està
representada la comunitat educativa del centre.
Composició del Consell
Escolar
·
El director/a que n´és el
president/a.
·
El/la cap d’estudis.
·
2 mestres escollits pel
claustre de mestres.
·
2 alumnes escollits
mitjançant votació per part dels alumnes.
·
3 pares i/o mares escollits
mitjançant votació per part dels pares de l’escola.
·
Un membre de l’APA.
·
Un representant del personal
d’administració i serveis del centre.
·
El secretari/a del centre,
que actua de secretari/a del consell escolar , amb veu i sense vot.
Què fa el Consell Escolar?
El
Consell Escolar és l’òrgan que pren les decisions més importants de l’escola.
Entre les seves funcions destaquen les següents:
·
Aprova el Projecte Educatiu
i el Reglament de Règim intern, documents bàsics en què es recullen els
objectius i el funcionament del Centre.
·
Valora i aprova el Pla Anual
del Centre tot precisant els objectius i les activitats anuals de tots els sectors:
mestres, pares i mares, comissions...
·
Valora i aprova la Memòria Anual de
Centre en què es recullen l’execució del Pla Anual i les propostes de canvi.
·
Aprova el pressupost de
funcionament de Centre, fa el seguiment i aprova la seva liquidació.
·
Debat qualsevol qüestió
d’interès proposada des de qualsevol sector en relació al funcionament de
l’escola.
El
Consell Escolar es reuneix almenys dues vegades l’any.
Eleccions al Consell Escolar
Els
membres del Consell Escolar es renoven cada quatre anys. Cada dos, però, es
renova la meitat dels membres representants escollits del sector de pares i
mares. El procés electoral té les característiques següents:
·
El director/a del centre
convoca eleccions quinze dies abans de la data d’elecció de cada sector.
L’equip directiu del centre organitzarà accions d’informació i difusió per
impulsar i fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat
educativa.
·
Es fan públics al tauler
d’anuncis els censos electorals de cada sector.
·
La relació dels candidats/es
és fa pública amb tres dies d’antelació a la votació.
·
Es constitueixen les meses
electorals de cada sector, els membres de les quals s’escullen per sorteig i
s’encarreguen d’organitzar la votació, fer l’escrutini i resoldre els dubtes i
les reclamacions que sorgeixin.
·
Les votacions són personals,
directes i secretes.
·
Si es produeix una vacant en
el consell escolar, s’ha d’ocupar pel procediment que estableixi el reglament
de règim interior de centre. Si el reglament no preveu aquesta circumstància,
l’ha d’ocupar el següent candidat més votat en les darreres eleccions. El nou
membre s’ha de nomenar per al temps que restava de mandat a la persona que ha
causat la vacant.
Els
representants dels pares i mares de la nostra escola són :
·
Núria Clavero Prades
·
Montserrat Pascual Gómez
·
Noemí Tartera Salvatierra
Representant
de l’APA:
·
Juani Poyo
Entre les funcions pròpies
dels pares i mares al Consell Escolar, des de l’APA volem destacar la
importància del seu paper de representació de tots i totes les mares i pares de
l’escola en un doble sentit:
D’una banda, considerem que
es tracta d’una figura clau per tal de recollir les preocupacions i demandes
dels pares i mares.
De l’altra, és important la coordinació amb la
junta de l’APA per tal de recollir el seu punt de vista i fomentar el debat
sobre els diferents aspectes del funcionament de l’escola que en cada moment
siguin d’interès.