divendres, 1 d’abril del 2011

Qui Som




PARES I MARES

L’A.P.A som els representants de les famílies de l’escola. L’A.P.A té com a principal objectiu garantir un bon clima i una bona comunicació entre l’escola, la seva direcció i les famílies i col·laborar amb l’escola per donar suport i millorar en la mesura que puguem la qualitat de l’ensenyament dels nostres fills i filles.
Sempre hi ha coses a millorar, temes en els que cal entesa, qüestions que preocupen a molts pares i mares i que cal tractar com a problemes col·lectius. Des de L’A.P.A intentem resoldre aquestes qüestions, sempre des de l’entesa amb l’escola, però sense desatendre els interessos dels nostres fills. Intentant que els valors amb els quals volem educar als nostres fills – diàleg, compromís i corresponsabilitat, respecte per la diferència,etc... també regeixin la relació dels pares i mares amb l’escola.
Donant suport al treball dels mestres i amb la presència activa al Consell Escolar es garanteix el treball conjunt amb la voluntat de continuar pel camí iniciat fa anys.
Està a les nostres mans tenir l’escola que volem per als nostres fills i filles. IMPLIQUEM-NOS totes aquelles inquietud, idees, propostes ...  ens les podeu fer arribar a través de la bústia de suggeriments del bloc. El qual és molt actiu i a on trobareu informació de tot tipus.
Així, participem en les festes del barri, juntament amb l’escola, organitzant jocs al carrer, una gincana ... Formem part de “Temps de barri” participant en activitats que es duen a terme en el  barri a través de l’Ajuntament i conjuntament amb altres ampes d’altres centres educatius. El que permet el contacte amb altres pares i mares i nens.
Administrem i gestionem els recursos que aporten els associats
subvencionant actes i/o sortides  puntuals que organitza l’escola i  l’adquisició dels llibres de text i del material.
Igualment, organitzem activitats lúdiques per a les famílies i sobretot donem importància a les xerrades que preparem en el marc d’escola de pares. Esperant la vostra participació en totes elles.
Aquest any reeditarem digitalment la revista de l’escola dels nostres fills i filles anomenada “Ploma Jove”.
I destacar, la nostra disposició per ajudar a l’escola en tot allò que ens necessiti i per tant, demanar-vos la vostra implicació i dedicació.
Per últim dir que l’A.P.A disposa d’uns estatuts propis, està reconeguda legalment en el Registre d’associacions i les seves funcions estan regulades per un decret de la Generalitat de Catalunya.

COM S’ORGANITZA L’ASSOCIACIÓ

L’Assemblea General és el principal òrgan de govern de l’A.P.A i està formada, amb igualtat de drets, per tots els socis i sòcies que hi assisteixin. Se celebra cada any durant el 1r trimestre i, entre d’altres funcions, ha d’aprovar la memòria d’activitats de la junta directiva, l’estat de comptes i el pressupost de l’exercici següent.
Però igualment l’Assamblea tracta qualsevol aspecte sobre el funcionament de l’associació, dels seus serveis o de l’educació dels nostres fills i filles a l’escola.
A banda de la junta, l’A.P.A també compta amb diverses Comissions de treball. Les comissions són indispensables per al bon funcionament de l’associació perquè permeten organitzar millor la feina del dia a dia. La feina de cada comissió és autònoma i es treballa en petits grups de treball.
Us fem un petit detall de les diferents comissions que actualment conformen l’A.P.A.

·        Comissió Econòmica i Administrativa
·        Comissió de l’Escola de Mares i Pares
·        Comissió d’Activitats Lúdiques
·        Comissió de Comunicació
·        Comissió de Ploma Jove
·        Comissió per la cooperació amb Gàmbia

LA JUNTA DE L’APA

La Junta Directiva és l’òrgan de representació, gestió i administració de l’associació , i actua com a òrgan executiu de l’Assemblea General. La composen:
·        El/la President/a
·        El/la Vicepresident/a
·        El/la Tresorer/a
·        El/la Secretària
·        Un/a representant o vocal de cadascuna de les comissions en què s’organitza l’APA.
Les reunions de la junta són periòdiques i mensuals i de vegades inclús més sovint. L’ assistència  és voluntària però s’entén que tots els membres de la junta tenen el deure a assistir. 

La Junta Directiva té, entre d’altres, les facultats següents:
·        Governar, gestionar i representar els interessos de l’associació.
·        Analitzar periòdicament i conjuntament amb els membres del Consell Escolar la situació general del centre i fer propostes per al seu millor funcionament.
·        Convocar les assembles generals.
·        Redactar els programes anuals d’activitats (memòries).
·        Elaborar els pressupostos anuals i els balanços i estats de comptes actuals. Els quals s’inverteixen en aspectes escolars i d’àmbit familiar.
·        Executar els acords de l’Assemblea general i assumir qualsevol altre competència que li atorgui.
·        Complir i fer complir els estatuts.
A més del caràcter gestor i administrador de la Junta, aquesta també sol ser un fòrum de debat sobre la mateixa associació i sobre l’educació dels nostres fills i filles.
Si voleu conèixer amb més detall les característiques de la Junta i dels càrrecs de l’associació podeu consultar els nostres estatuts.

COMISSIONS

Per fer la feina més àgil i més profitosa els membres de la junta ens hem repartit en diferents comissions de treball. Que són les següents:

Comissió Econòmica i Administrativa

Responsables: Manel Álvarez i Oriol González.
Des d’aquesta comissió es gestiona els ingressos i les despeses de l’A.P.A. El tresorer elabora un pressupost i fa un balanç econòmic del curs anterior.

Comissió de l’Escola de Mares i Pares

Responsables: Cati Pérez, Anna Saez i Xavi Campo.
Des d’aquesta comissió es pretén orientar i ajudar als pares i mares en la seva responsabilitat d’educar i de reforçar els vincles entre família i escola. Les activitats d’aquesta comissió estan pensades per donar resposta als temes que ens preocupen i/o interessen a tots nosaltres com a pares i mares, i convertir aquest espai en una trobada per conèixer de la mà d’un professional aspectes relacionats amb l’educació dels nostres fill i filles, però també un  moment per trobar-nos per compartir i per a reflexionar.
Volem fomentar el debat i la reflexió entre les famílies sobre qüestions en la relació pares/fills, així com sobre temes que incideixen en la vida escola.

Comissió d’Activitats Lúdiques

Responsables: Esther Marín, Juani Poyo, Mercè Oriol i Fina Jorba.
Des d’aquesta comissió es buscaran, planificaran i organitzaran activitats lúdiques per a les famílies de l’escola. Tant podem ser matinals com nocturnes.

Comissió de Comunicació

Responsables: Carlos Moro i Andreu Martínez.
Des d’aquesta comissió s’han encarregat de fer el bloc de l’APA i actualment, s’encarreguen del manteniment i l’actualització d’aquest, redactant continguts pel bloc, sent un nou altaveu de les notícies, activitats que generen el barri, l’escola i la comunitat educativa en general.

Comissió de Ploma Jove

Responsables: Xavi Campo, Carlos Moro, Mercè Oriol ,  Cati Pérez i Mercè Ponsa.
Des d’aquesta comissió es prepara l’estructura digital i la reedició de la revista de l’escola (anomenada Ploma Jove), i s’encarregarà d’omplir les diferents pàgines amb tots aquells escrits, dibuixos ... que els alumnes vagin fent. I s’aniran penjant els exemplars antics.

Comissió per la cooperació amb Gàmbia

Responsables: tots els membres de la Junta.
Des d’aquesta comissió donarem suport a aquesta nova proposta de l’escola, ajudant-los a organitzar diferents activitats obertes a les famílies de l’escola i al barri de Congrés-Indians i Navas.

Qualsevol idea, proposta, ajuda que ens vulgueu oferir NOMÉS cal que ens ho feu saber enviant un mail a la bústia del bloc.

CONSELL ESCOLAR

El Consell Escolar de Centre és l’òrgan màxim de govern de l’escola on està representada la comunitat educativa del centre.
Composició del Consell Escolar
·        El director/a que n´és el president/a.
·        El/la cap d’estudis.
·        2 mestres escollits pel claustre de mestres.
·        2 alumnes escollits mitjançant votació per part dels alumnes.
·        3 pares i/o mares escollits mitjançant votació per part dels pares de l’escola.
·        Un membre de l’APA.
·        Un representant del personal d’administració i serveis del centre.
·        El secretari/a del centre, que actua de secretari/a del consell escolar , amb veu i sense vot.
Què fa el Consell Escolar?
El Consell Escolar és l’òrgan que pren les decisions més importants de l’escola. Entre les seves funcions destaquen les següents:
·        Aprova el Projecte Educatiu i el Reglament de Règim intern, documents bàsics en què es recullen els objectius i el funcionament del Centre.
·        Valora i aprova el Pla Anual del Centre tot precisant els objectius i les activitats anuals de tots els sectors: mestres, pares i mares, comissions...
·        Valora i aprova la Memòria Anual de Centre en què es recullen l’execució del Pla Anual i les propostes de canvi.
·        Aprova el pressupost de funcionament de Centre, fa el seguiment i aprova la seva liquidació.
·        Debat qualsevol qüestió d’interès proposada des de qualsevol sector en relació al funcionament de l’escola.
El Consell Escolar es reuneix almenys dues vegades l’any.
Eleccions al Consell Escolar
Els membres del Consell Escolar es renoven cada quatre anys. Cada dos, però, es renova la meitat dels membres representants escollits del sector de pares i mares. El procés electoral té les característiques següents:
·        El director/a del centre convoca eleccions quinze dies abans de la data d’elecció de cada sector. L’equip directiu del centre organitzarà accions d’informació i difusió per impulsar i fomentar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.
·        Es fan públics al tauler d’anuncis els censos electorals de cada sector.
·        La relació dels candidats/es és fa pública amb tres dies d’antelació a la votació.
·        Es constitueixen les meses electorals de cada sector, els membres de les quals s’escullen per sorteig i s’encarreguen d’organitzar la votació, fer l’escrutini i resoldre els dubtes i les reclamacions que sorgeixin.
·        Les votacions són personals, directes i secretes.
·        Si es produeix una vacant en el consell escolar, s’ha d’ocupar pel procediment que estableixi el reglament de règim interior de centre. Si el reglament no preveu aquesta circumstància, l’ha d’ocupar el següent candidat més votat en les darreres eleccions. El nou membre s’ha de nomenar per al temps que restava de mandat a la persona que ha causat la vacant.
Els representants dels pares i mares de la nostra escola són :
·        Núria Clavero Prades
·        Montserrat Pascual Gómez
·        Noemí Tartera Salvatierra
Representant de l’APA:
·        Juani Poyo

Entre les funcions pròpies dels pares i mares al Consell Escolar, des de l’APA volem destacar la importància del seu paper de representació de tots i totes les mares i pares de l’escola en un doble sentit:
D’una banda, considerem que es tracta d’una figura clau per tal de recollir les preocupacions i demandes dels pares i mares.
 De l’altra, és important la coordinació amb la junta de l’APA per tal de recollir el seu punt de vista i fomentar el debat sobre els diferents aspectes del funcionament de l’escola que en cada moment siguin d’interès.